سوالات ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش

سوالات ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش
نوع فایل
word
حجم فایل
208 کیلوبایت
تعداد سوالات
289
کد دوره
91402209
تعداد صفحات
16 ساعت
قابلیت پرینت
8,900 تومان
  دانلود نمونه سوالات آزمون دوره ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش با پاسخ با کد ۹۱۴۰۲۲۰۹ به شیوه الکترونیکی که از طریق سامانه LTMS برگزار می گردد.

 

با عنایت به آغاز ثبت نام دوره ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش در سامانه ضمن خدمت، در این پست از سحا سوال نمونه سوال، محتوا و اطلاعات تکمیلی آزمون دوره مذکور جهت استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سوالات می توانید نمره قبولی را در آزمون پیشرو بدست بیاورید.

ضمن خدمت چیست؟

آموزش ضمن خدمت از لحاظ سازمانی به آن آموزشی گفته می‌شود که پس از استخدام فرد در سازمان صورت می‌گیرد و هدف از آن آماده‌سازی افراد برای اجرای بهتر مسئولیت‌هایشان و بهبود توانایی‌ها و مهارت‌های آنان است.

دوره ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان، دوره‌های آموزشی هستند که با هدف توسعۀ شغلی معلمان و ارتقای دانش و مهارت این عزیزان در زمینه‌های مختلف، از جمله فناوری‌های آموزشی، آموزش مجازی، ارزشیابی الکترونیکی، آموزش برخی نرم‌افزارها، تولید محتوای آموزشی، مشاوره، تربیت قرآنی، روانشناسی تربیتی و غیره برگزار می‌شوند

وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، می بایست در زمان مقرر، به سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شامل دوره هایی است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان چند است؟

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان ۱۲ از ۲۰ است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ،‌ گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد و در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در سایت ال تی ام اس ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام در دوره ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش

دوره آموزشی مجازی با عنوان «قوانین و مقررات آموزش و پرورش » با کد ۹۱۴۰۲۲۰۹ به شیوه الکترونیکی از طریق سامانه LTMS برگزار می گردد.

لینک دانلود فایل بعد از خرید قابل مشاهده خواهد بود و همچنین فاکتور خرید همراه با سوالات به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فایل دانلودی با قابلیت سرچ و جستجو هست که شامل تمامی سوالات دوره مذکور می باشد، با استفاده از این فایل می توانید با جستجو در حین آزمون اصلی به راحتی نمره قبولی را در آزمون ضمن خدمت قوانین و مقررات آموزش و پرورش کسب کنید.

قبولی تضمینی در آزمون ضمن خدمت

با مطالعه این نمونه سوالات که در وب سایت قرار دادیم قبولی شما را تضمین می کنیم.

نمونه سوالات ضمن خدمت  قوانین و مقررات آموزش و پرورش کاملترین و بروزترین سوال با پاسخ جهت استفاده تمامی کارمندان آموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی می باشد.

این سوالات دقیقا براساس منابع آزمون طبقه بندی شده است.

این سوالات با توجه به مواد آزمون ضمن خدمت فرهنگیان تهیه شده و کمک بسزایی به شما در زمینه قبولی در این آزمون می نماید. شما با مطالعه این مجموعه نیاز به خرید و مطالعه هیچگونه کتاب و نمونه سوال دیگری نخواهید داشت.

همه فایلهای موجود دارای قابلیت سرچ بوده که میتوانید کلمات کلیدی را در آن جست و جو نمایید. سعی کنید به جای انتخاب کل متن سوال، کلمات کلیدی مهم آن را جهت جست و جو انتخاب کنید.

قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش

فصل اول – اهداف اساسی وزارت آموزش و پرورش

‌ماده ۱ – تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی و معنوی دانش ‌آموزان از طریق تبیین و تعیین اصول و معارف احکام دین مبین اسلام و مذهب حقه ‌جعفری اثنی‌ عشری بر اساس عقل، قرآن و سنت معصومین (ع).

‌تبصره ۱ – وزارت آموزش و پرورش موظف است طبق اصل ۱۲ قانون اساسی در مناطقی که پیروان دیگر مذاهب اسلامی سکونت دارند ترتیبی ‌اتخاذ نماید که آموزش تعلیمات دینی دانش‌ آموزان مطابق فقه مذهب آنان باشد.

‌تبصره ۲ – اقلیتهای دینی شناخته شده طبق اصل ۱۳ قانون اساسی در تالیف کتب درسی دینی و تدریس آنها بر اساس کتب دینی و آئین و سنت‌ خود در مدارس خود با نظارت وزارت آموزش و پرورش آزادند.

‌ماده ۲ –

۱ – رشد فضائل اخلاقی و تزکیه دانش‌ آموزان بر پایه تعالیم عالیه اسلام.

۲ – تبیین ارزشهای اسلامی و پرورش دانش‌ آموزان بر اساس آنها.

۳ – تقویت و تحکیم روحیه اتکال به خدا و اعتقاد به نفس.

۴ – ایجاد روحیه تعبد دینی و التزام عملی به احکام اسلامی.

۵ – ارتقاء بینش سیاسی بر اساس اصل ولایت فقیه در زمینه‌ های مختلف جهت مشارکت آگاهانه در سرنوشت سیاسی کشور.

۶ – ایجاد زمینه‌ های لازم برای حفظ و تداوم استقلال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از طریق آشنا ساختن دانش‌ آموزان به علوم و فنون و صنایع و حرف‌ مورد نیاز جامعه بر اساس اولویتهای موجود در کشور.

۷ – شناخت و شکوفا کردن و پرورش استعدادهای دانش‌ آموزان و تقویت روح بررسی و تتبع و تحقیق و ابتکار و خلاقیت در تمام زمینه‌ های علمی، ‌فنی، فرهنگی و علوم اسلامی با تأکید بر نفی روحیه مدرک‌ گرایی.

۸ – رشد دادن و تقویت روحیه عدالت‌ پذیری و عدالت‌ گستری و ظلم ‌ستیزی و مبارزه با تبعیضات ناروا و حمایت از مظلومین و مستضعفین.

۹ – تقویت روحیه دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه‌ ای همگانی و متقابل.

۱۰ – ایجاد روحیه پاسداری از قداست و استواری بنیان و روابط خانواده بر اساس تعالیم عالیه اسلام.

۱۱ – ایجاد روحیه احترام به قانون و التزام به اجرای آن و حمایت از برخورداری عموم مردم از حقوق قانونی خویش.

۱۲ – ایجاد و تقویت روحیه اخوت اسلامی و تعاون عمومی و انفاق و ایثار.

۱۳ – ایجاد روحیه صرفه‌ جوئی و قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر و مصرف ‌زدگی.

۱۴ – تقویت حس مسوولیت و اهتمام به امور مسلمین و پایبندی به نظم و انضباط.

فصل دوم – محدوده کلی وزارت آموزش و پرورش

ماده ۳ – آموزش و پرورش به دو بخش کلی آموزش عمومی و آموزش نیمه تخصصی بشرح زیر تقسیم میشود و وزارت آموزش و پرورش که از‌ این پس وزارت نامیده میشود عهده‌ دار اجرای آن خواهد بود.

الف – آموزش عمومی: شامل ایجاد مهارت لازم در امر خواندن و نوشتن، آموزش مبانی اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، علمی و هنری در حدی که‌ هر فرد بطور عام به آن احتیاج دارد.

ب – آموزش نیمه تخصصی به دو بخش علمی – عملی – عملی (‌فنی و حرفه‌ ای) به شرح ذیل تقسیم میشود:

۱ – آموزش علمی: عبارتست از آموزشهائی که با توجه به اهداف آموزشهای دوره متوسطه ضمن تکمیل آموزشهای عمومی با فراهم آوردن ‌مبانی و زمینه‌ های فراگیری علوم نظری، فرد را از طریق تقویت روحیه استدلال و تفکر با مبادی علوم و فنون آشنا و او را برای طی مدارج عالیه آماده‌ میسازد.

۲ – آموزش علمی – عملی (‌فنی و حرفه‌ ای): عبارتست از آموزشهائی که فرد را بر مبنای تعلیم مهارتهائی که جنبه کاربردی و عملی دارد ‌جهت احراز شغل و یا حرفه معینی آماده میسازد و یا بر کارآئی و توانائی افراد شاغل به فنون و حرف می‌ افزاید.

تبصره ۱ – جهت اشاعه آموزشهای علمی – عملی (‌فنی و حرفه‌ ای) و ایجاد جاذبه برای ورود به این آموزشها امکان ادامه تحصیل فارغ‌ التحصیلان‌ این بخش تا عالیترین سطوح آموزشی باید فراهم گردد.

تبصره ۲ – کلیه وزارتخانه‌ ها و مؤسسات دولتی موظف اند در جهت تأمین مفاد این ماده در چهارچوب ضوابط کلی آموزشی کشور با وزارت همکاری‌ نمایند.

فصل سوم – اصول و مبانی و خط مشی کلی وزارت آموزش و پرورش

ماده ۴ – بر اساس تقدم رتبی تزکیه بر تعلیم، تربیت اسلامی در نظام آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ ای دارد علاوه بر انتخاب معلمانی که خود باید ‌متصف به صفات کریمه باشند جهت تقویت بنیه تربیتی نظام، واحد امور تربیتی در سطح معاونت وزارت تشکیل میشود.

ماده ۵ – برخورداری از آموزشهای عمومی برای کلیه دانش‌ آموزان کشور باید به گونه‌ ای باشد که بر حسب استعداد و جنس بتوانند از تعلیمات ‌مناسب جهت شکوفائی خلاقیتها بهره‌مند شوند.

‌ماده ۶ – آموزشهای نظری باید به نحوی برنامه ‌ریزی و اجراء شود که دانش ‌آموزان ضمن ممارست، کارهای عملی و تجربی متناسب با سن و جنس و ‌رشته تحصیلی آنها با رعایت اولویتهای منطقه‌ ای و شرایط بومی حداقل یک مهارت مورد نیاز جامعه را کسب نمایند.

‌ماده ۷ – بمنظور تعمیم و توسعه آموزش و پرورش کشور، زمینه‌ های جلب مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش از هر طریق ممکن فراهم آید.

‌تبصره – وزارت مکلف است به اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای صلاحیتهای علمی و اخلافی بوده و متقاضی تأسیس و اداره مدارس‌ ابتدائی، راهنمایی و متوسطه با هزینه خود و همیاری مردم و اولیاء دانش ‌آموزان باشند و متعهد شوند که در چهارچوب سیاستها و اهداف جمهوری‌اسلامی ایران فعالیت نمایند مجوزهای لازم را اعطاء کند. حدود صلاحیت علمی و اخلاقی متقاضیان به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

ماده ۸ – وزارت، به گزینش و تربیت بهترین و کارآمدترین معلمان برای دورۂ ابتدایی اقدام می‌ نماید.

ماده ۹ – در جهت تأمین اهداف تربیتی و آموزشی و هنری کودکان و نوجوانان هماهنگی و همکاری وزارت ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما‌ الزامی است.

‌تبصره – آئیننامه اجرائی این ماده توسط وزارت آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما تهیه و بتصویب هیأت وزیران میرسد.

فصل چهارم – وظایف وزارت آموزش و پرورش

‌ماده ۱۰ – وزارت دارای وظایف زیر است:

۱ – تشکیل شورایعالی آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب ۲۷ /۱۱ /۵۸ و اصلاحیه‌ های آن.

۲ – قانون تشکیل شورای منطقه‌ ای و حدود وظایف و اختیارات آن به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

۳ – تهیه و تدوین مقررات و تنظیم لوایح مربوط به وظایف محوله.

۴ – تهیه و پیشنهاد برنامه‌ های میان مدت و بلندمدت در جهت تأمین اهداف و آموزش و پرورش.

۵ – همکاری با وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاههائی که به نحوی در امر آموزش دخالت دارند ‌جهت هماهنگ نمودن آموزشها در چهارچوب نظام آموزشی کشور.

‌تبصره ۱ – آئیننامه اجرائی این بند توسط وزارت و دیگر دستگاههای اجرائی که به نحوی در امر آموزش دخالت دارند، تهیه و بتصویب هیأت‌ وزیران میرسد.

‌تبصره ۲ – مرجع تشخیص دستگاههائی که به نحوی در امر آموزش دخالت دارند شورای عالی انقلاب فرهنگی میباشد.

۶ – تأمین و تدارک نیازمندیهای آموزشی و پرورشی (‌مکان، تجهیزات، امکانات دیگر آموزشی و کمک آموزشی) .

۷ – تألیف و طبع و توزیع کتب درسی و نشریات کمک آموزشی بر اساس برنامه ‌ریزیهای زمان بندی شده در چهارچوب نظام آموزشی با رعایت ‌اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت بافت متناسب زندگی روستائی، عشایری و شهری.

۸ – زیر پوشش قرار دادن کلیه کودکان لازم‌ التعلیم و تقویت نهضت سوادآموزی.

۹ – آموزش مستمر معلمان و کارکنان وزارت به منظور ارتقاء سطح توانایی شغلی آنان.

۱۰ – جذب و انتخاب افراد صالح برای تعلیم و تربیت از طریق گزینش.

۱۱ – تأمین نیاز نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت از طریق ایجاد دانشسراها و مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ ای.

۱۲ – توسعه و تعمیم تربیت بدنی بویژه مربوط به فنون نظامی در سطح مدارس و مراکز آموزشی وابسته به وزارت با هماهنگی دستگاههای ‌ذیربط.

۱۳ – ‌انجام اقدامات لازم بمنظور تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش ‌آموزان کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی.

تبصره – آئیننامه اجرائی این بند مشترکاً توسط وزارتین آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و بتصویب هیأت وزیران‌ خواهد رسید.

۱۴ – صدور اجازه تأسیس و نظارت مستمر بر مدارس وابسته به مردم و دیگر دستگاههای اجرائی و آموزشگاههای آزاد.

۱۵ – ایجاد و اداره مدارس ایرانیان مقیم خارج از کشور با هماهنگی وزارت امور خارجه.

۱۶ – نظارت بر اجرای صحیح و دقیق کلیه آئیننامه‌ ها و سنجش و ارزیابی نتایج حاصله از برنامه‌ ها.

۱۷ – برقراری ارتباط با مؤسسات بین‌ المللی و مؤسسات سایر کشورها در زمینه مسائل آموزش و پرورش با هماهنگی وزارت امور خارجه در‌ چهارچوب سیاستهای کلی کشور.

۱۸ – تأسیس مراکز فنی و حرفه‌ ای در جهت تأمین اهداف این قانون.

۱۹ – بکارگیری امکانات ویژه و انجام اقدامات لازم در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان شهدا و مفقودین و اسرا با همکاری و هماهنگی بنیاد شهید‌ انقلاب اسلامی.

۲۰ – همکاری و هماهنگی با دستگاههای ذیربط نسبت به ارتقاء سطح آموزش علمی و عملی محصلین و مدرسین فنی و حرفه‌ ای.

۲۱ – ایجاد شرایط و امکانات مناسب بمنظور ارائه آموزشهای نظامی در آموزشگاهها.

۲۲ – تأمین آموزش و پرورش رایگان برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه.

۲۳ – وزارت موظف است از طریق ایجاد و تقویت مدارس استثنائی نیاز افراد عقب‌ مانده را تأمین کند.

۲۴ – توجه لازم به هنر و تلطیف ذوق و عواطف دانش ‌آموزان و پرورش خلاقیتهای هنری آنان و نیز استفاده از هنر در فعالیتهای آموزشی و‌ تربیتی.

۲۵ – اهتمام بیشتر جهت تعلیم و تربیت دانش ‌آموزان بی ‌سرپرست بی‌ بضاعت و یا دانش ‌آموزانی که اولیاء آنها فاقد صلاحیت سرپرستی باشند با ‌همکاری دستگاههای ذیربط.

۲۶ – ارتباط مستمر با اولیاء دانش ‌آموزان و استمداد از آنها در تعلیم و تربیت با توجه به نقش عظیم خانواده در این امر خطیر.

۲۷ – برنامه ‌ریزی و اجرای برنامه ‌های جاذب و متنوع بمنظور استفاده مفید و سازنده از اوقات فراغت دانش‌ آموزان در محدودۂ اعتبارات مصوب‌ دستگاههای اجرائی ذیربط و با استفاده از کمک‌ های مردمی.

ماده ۱۱ – وزارت موظف است ظرف ۶ ماه از تاریخ تصویب این قانون تشکیلات تفصیلی خود را بر اساس مفاد این قانون تهیه و به تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور برساند.

‌ماده ۱۲ – تغییر بنیادی نظام آموزشی و پرورشی مقاطع تحصیلی بر اساس این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

‌ماده ۱۳ – آئیننامه اجرائی این قانون ظرف ۶ ماه توسط وزارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

‌قانون فوق مشتمل بر سیزده ماده و نه تبصره در جلسه علنی روز یک شنبه بیست و پنجم بهمن ماه یکهزار و سیصد و شصت و شش مجلس شورای ‌اسلامی تصویب و در تاریخ ۴ /۱۲ /۱۳۶۶ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

نمونه ای از سوالات با پاسخ صحیح آن:

۱ – برای برگزاری کارگاه آموزشی تایید کدام مورد باید صورت گیرد؟

الف – تایید کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی

ب – تایید کارشناس آموزش

ج – تایید شورای معاونین

د – نیاز به تایید نمی باشد.

۲ – سقف زمان برگزاری کارگاه آموزشی …… ساعت می باشد؟

الف – ۲ ساعت

ب – ۴ ساعت

ج – ۶ ساعت

د – ۸ساعت

۳ -گواهی  شرکت  در کارگاه آموزشی شهرستان/ منطقه  از کدام مرجع  مورد تایید است؟

الف -کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی

ب -معاون آموزشی

ج – سامانه فرم های الکترونیکی

د – گواهی تایید از طریق اتوماسیون

۴- اولین وزارتخانه ای که بعد از انقلاب مشروطیت عهده دار امور تعلیم و تربیت کشور به طور رسمی شد ، چه بود ؟

وزارت علوم

وزارت معارف

وزارت فرهنگ

وزارت علوم و آموزش عالی

برای مشاهده و دریافت سوالات با پاسخ به صورت کامل، آن را خریداری نمایید. (آپدیت شده با آخرین سوالات)

دریافت کد تخفیف از کانال تلگرام سایت:
  • با عضویت در کانال تلگرامی ما، می توانید کد تخفیف ویژه دریافت نمایید. برای دریافت کد تخفیف روی لینک زیر کلیک کنید یا عبارت زیر را در ذره بین تلگرام جستجو نمایید.لینک کانال:  SahaLTMS@
  • راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.