سوالات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

سوالات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
نوع فایل
pdf
حجم فایل
950 کیلوبایت
تعداد سوالات
150+
کد دوره
آزمون استخدامی
تعداد صفحات
قابلیت پرینت
50,000 تومان 29,000 تومان٪42 تخفیف
دانلود نمونه سوالات تستی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با پاسخ از مواد حیطه عمومی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

کاملترین مجموعه نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش دانلود سوالات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن دانلود سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی+فرمت pdf +دانلود فوری +بهترین قیمت +دانلود رایگان بعضی منابع

این سوالات دقیقا براساس منابع آزمون طبقه بندی شده است.

همچنین می توانید تمامی سوالات حیطه عمومی آزمون استخدامی را از لینک زیر دریافت نمایید:

پکیج سوالات و منابع حیطه عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

این سوالات با توجه به مواد آزمون ضمن خدمت فرهنگیان تهیه شده و کمک بسزایی به شما در زمینه قبولی در این آزمون می نماید. شما با مطالعه این مجموعه نیاز به خرید و مطالعه هیچگونه کتاب و نمونه سوال دیگری نخواهید داشت.

نمونه ای از سوالات همراه با پاسخ

۱- دو بال نیرومند برای پرواز انسان در تلاش های زندگی چیست؟

یاد خدا و نماز

صبر و توکل ☑

نماز و توبه

صبر و توبه

۲- بنده ی خدا بودن یعنی چه؟

آزاد بودن

آقا بودن

به سوی کمال رفتن

همه موارد ☑

۳- اول تعهد توحید چیست؟

عقیده ی عمل خیز و تعهدگرا

بندگی و تعهد

یا خدا و مسئولیت

عبودیت و اطلاعت ☑

بررسی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

مقدمه

کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» یکی از مهمترین کتب در حوزه اندیشه‌های اسلامی است که به روشن شدن مفاهیم اصلی دین اسلام و تأکید بر آنچه که در سیره پیامبر و کتاب مقدس اسلامی، یعنی قرآن، جایگاه خود دارد، می‌پردازد. در اینجا به بررسی این کتاب و مطالبی که در آن مورد بررسی قرار گرفته است، می‌پردازیم.

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

مقدمه‌ای بر کتاب

در این بخش با معرفی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و هدف اصلی آن، آشنا می‌شویم. همچنین به توضیح مختصری از ساختار کتاب و فصل‌های آن پرداخته می‌شود.

اصول فرهنگی اسلامی در کتاب

در این بخش، به بررسی اصول اساسی و فرهنگی اسلامی که در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» پوشش داده شده است، می‌پردازیم. این اصول شامل اطاعت از خدا، توجه به روابط انسانی، حفظ کرامت انسان، توجه به محیط زیست، انصاف و تعادل در رفتار، رعایت شرایط اخلاقی، احترام به حقوق دیگران و… می‌باشد.

بررسی سیر تاریخی ظهور اسلام و پیامبر اعظم(ص)

در این بخش به بررسی سیر تاریخی ظهور اسلام و پیامبر اعظم(ص) و تأثیر آن در جامعه اسلامی پرداخته می‌شود. همچنین به توضیح مفاهیمی مانند وحی، نبوت، امامت و… پرداخته می‌شود.

روش‌های اجرایی برای ارائه اندیشه‌های اسلامی

در این بخش به بررسی روش‌های اجرایی برای ارائه اندیشه‌های اسلامی به دست مردم پرداخته می‌شود. در این بخش، راهکارهایی برای ارتقاء فرهنگ و اندیشه‌های اسلامی در جامعه مطرح شده است.

نتیجه‌گیری

با توجه به بررسی این کتاب، به نتیجه می‌رسیم که «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» یک کتاب بسیار مفید و ارزشمند است که به دانشجویان دینی، محققان، پژوهشگران، فعالان حوزه فرهنگی و عموم مردم علاقه مند به مطالعه اسلامی توصیه می‌شود. با خواندن این کتاب، می‌توانید به بهترین شکل ممکن از اصول فرهنگی اسلامی آگاهی پیدا کرده و نحوه عملکرد آن در جامعه را بهتر درک کنید. با توجه به اهمیت این کتاب و مباحثی که در آن مورد بررسی قرار گرفته است، پیشنهاد می‌شود که به هر نحوی که امکان دارد این کتاب را مطالعه کنید.

بخشی از متن کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

در زمان پیغمبر، هم پیغمبر مدعی عبودیت و اطاعت خدا بود، هم آن‌کسانی‌که در جبههٔ مقابل او، با او می‌جنگیدند، اخلال می‌کردند، رهبران و آقایان و رهبانان مسیحیت و احبار یهود، اینها هم ادعا می‌کردند. «وَ قالَتِ الیَهودُ وَ النَّصاریٰ نَحنُ اَبناءُ اللّهِ»، یک‌ذره هم بالاتر از پیغمبر؛ او می‌گفت من بندهٔ خدا هستم، اینها می‌گفتند ما فرزندان و پسران خدا هستیم. آنها فکر می‌کردند که اطاعت خدا دربست در اختیار آنهاست.

یا به تعبیر دیگر بگویم، خودشان فکر نمی‌کنند؛ بعضی از نافرمانان خدا این‌جور وانمود می‌کنند که مطیع خدایند، درست است یا نه؟ عده‌ای هستند که خودشان وقتی با خود خلوت می‌کنند، می‌یابند که چه نامهٔ سیاهی دارند؛ می‌فهمند که آنچه می‌گویند سرا پا دروغ است، اما به مردم این‌جور وانمود می‌کنند که بندگان خوب خدا و مطیعان و عابدان پروردگارند. اینها درمقابل مردم حق‌پرستِ واقعی باید ممتاز بشوند، باید مشخص بشوند. این است که اینجا خدای متعال، در مقام بیان اطاعت و لزوم آن برای مؤمنان، این‌جور می‌گوید: «وَ اَطیعُوا اللّهَ وَ الرَّسولَ» اطاعت کنید خدا را و پیامبر را. اگر نمی‌گفت پیامبر را، دشمنان پیامبر هم می‌گفتند ما مطیع خداییم؛ لذا بایستی مشخص بشود که اطاعت خدا یعنی چه. آن‌کسانی‌که خود را بندهٔ خدا می‌دانند، اما بندهٔ فرمانِ قانون خدا نیستند، عمل به قانون نمی‌کنند، ملتزم به لوازم این بندگی نیستند، اینها چطور می‌توانند بگویند ما بندهٔ خداییم؟ «اَطیعُوا اللّهَ وَ الرَّسولَ» اطاعت کنید خدا را و رسول را، «لَعَلَّکم تُرحَمونَ» شاید مورد رحم پروردگار قرار گیرید.

دریافت کد تخفیف از کانال تلگرام سایت:
  • با عضویت در کانال تلگرامی ما، می توانید کد تخفیف ویژه دریافت نمایید. برای دریافت کد تخفیف روی لینک زیر کلیک کنید یا عبارت زیر را در ذره بین تلگرام جستجو نمایید.لینک کانال:  SahaLTMS@
  • راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.